Sunday, June 19, 2011

maafkan aku Ya Allah

In the name of Allah, Most Gracious Most Merciful
Bismillahirahmanirahim...

Saat kau bangun di pagi hari
AKU memandangmu dan berharap engkau berbicara kepadaKU
walaupun hanya sepatah kata meminta pendapatKU
atau bersyukur keatas KU atas sesuatu hal yang indah
yang terjadi hari ini atau kelmarin

Tetapi AKU melihat engkau begitu sibuk
mempersiapkan diri untuk ke sekolah
AKU kembali menanti saat kau sedang bersiap
AKU tahu akan ada sedikit waktu bagimu
untuk berhenti dan menyapaKU...
Tetapi engkau terlalu sibuk

Disatu tempat,
engkau duduk di sebuah kerusi tanpa melakukan apapun
Kemudian AKU melihat engkau menggerakkan tanganmu
AKU fikir engkau akan berbiacara kepadaKU
tetapi engkau menelefon seorang teman untuk mendengar gosip baru

AKU melihat ketika engkau pergi ke sekolah
dan AKU menantimu dengan sabar sepanjang hari
Dengan semua kegiatanmu
AKU sangka engkau terlalu sibuk untuk mengucapkan sesuatu padaKU

Sebelum sarapan AKu melihatmu memandang ke sekeliling
mungkin engkau merasa malu untuk berbicara padaKU
itulah sebabnya engkau tidak menundukkan kepalamu

Ya,tidak mengapa
masih ada waktu yang tersisa
dan AKU berharap engkau akan berbicara kepadaKU
meskipun saat kau pulang seperti banyak perkara yang perlu diselesaikan

Namun setelah tugasmu selesai
kau pergi menghadap laptop dan menghabiskan banyak waktu didepannya
tanpa memikirkan apapun kau seronok berchatting dengan teman

Kembali AKU menanti dengan sabar
tetapi kembali kau tidak berbicara kepadaKU 


Saat tidur AKU fikir kau terlalu penat
Setelah mengucapkan selamat malam kepada teman
kau melompat ke dalam selimut
dan tertidur tanpa sepatahpun namaKU disebut
mungkin kerana engkau terlupa hari ini


Tidak apa-apa
kerana mungkin engkau tidak menyedari 
bahawa AKU selalu hadir untukmu


percayalah AKU selalu mengasihimu
dan AKU tetap berharap suatu saat
engkau akan menyapaKU
mohon perlindunganKU
dan bersujud menghadapKU


Yang selalu meyertaimu setiap saat
-ALLAH SWT-




pinjamkan aku kekuatan untuk terus sujud mengingatiMU
-syafa mohamed-

No comments: