Friday, December 23, 2011

pandanglah aku si pendosa sekali lagi

Bismillahirahmanirahim...
In the name of Allah, Most Gracious Most Merciful..


"Dengan apa kau pandang orang yang berdosa?
Pandangan rahmat atau kebencian nista
Ketahuilah hati yang membenci
Tidak akan mampu mencinta.."
-Akhi Hilal Asyraf-


teringat tentang 'bicara sufi kepada sahabat'
sahabat,engkau tanya bagaimana cara untuk mewujudkan cinta Allah dalam hati?
Ketahuilah sesungguhnya cinta itu tidak muncul tiba-tiba dan ia tidak boleh dipaksa-paksa.
Fahamilah tamsilanku.
Cinta Allah adalah pohon yang tumbuh secara beransur-ansur di dalam hati insan yang ingin menanamnya.
Pohon cinta ini ada benihnya yang perlu disemai, disiram, dibajai dan dijaga.
Tempat menanam pohon cinta Tuhan adalah dihati.
Barangsiapa yang sudi menanam benih cinta ini dihatinya, pasti ada harapan benih itu akan tumbuh menjadi pohon yang rendang dan berbuah lazat dinikmati oleh semua.


mungkin ini padah yang diterima diri
kerana dulu aku sang pendosa yang mata tertutup rapi
sang pendosa yang hatinya tak henti-henti menafi
sehingga ada yang benci dan rasa dikhinati
sehingga mereka takut untuk memberi cinta sekali lagi.

maaf...aku kesal dengan silap ku sendiri
aku mengharap cinta dari kamu sekali saja lagi
walaupun aku tidak layak untuk dikasihi dan dicintai
akan aku usahakn untuk tidak mensia-siakan peluang kamu beri
doa ku semoga Allah bukakan hati kamu untuk menerima aku kembali.

8 comments:

alyamohsin said...

syafa,
jalan cerita kita mungkin berbeza..
tapi hakikatnya kita serupa..

Allah masih sayang kepada kita..
Allah dtgkan insan2 utk membawa kita balik kepadaNya..
moga hati kita terus tertsabat syafa^^

syafa mohamed said...

alya...

Alhamdulillah,alya pun antara insan yang Allah datangkan syafa...dari saat dulu sampai sekarang^^

jzkk khayr alya..

tapi syafa masih ada sesuatu yang keciciran...sa ukhuwah yang melayang akibat perbuatan sendiri-.-''

semoga Allah membuka pintu hatinya..Semoga Allah mengampuni khilaf syafa juga...;')

Anna Husna said...

salam ukhti..

seronok melihat kalian..
oh..ada sahabat saya juga dalam gambar 2..->Ain Hasanah

rindu dia..sampaikan salam kernduan buatnya..

moga kalian ttp thabat di jalan yg diredhaiNya..Aminn..

salam ukhwah sekencang dakwah ^^

syafa mohamed said...

waalaikumusalam wbt juga ukhti anna husna;)

Alhamdulillah,keseronokan tue Allah yang campakkan dalam jiwa2 kami..oh..ain hasanah...kita 'bestfriend'/ atau org panggil kami kembar^^ muka mcm tak seiras tapi slalu punya rasa yg sama..hehe..'tersweet pulak'.

jazillah kheir atas doanya..insyaAllah.

salam ukhuwah,fillah buat husna juga.

najihatussolehah said...

salam..awak..gambar yg awak letak,number 4 dari bawah..yg tepi skali tu kawan awak name ape..mcm muke kawan sy msa skol menengah dulu...akmal wahida kan..die dulu saina...btul x.....awak belajar kt jepun ek..amek farmasi ke..

syafa mohamed said...
This comment has been removed by the author.
syafa mohamed said...

waalaikumusalam ukhti najihatussolehah...

Aseff lambat responnya..Allah,kecik sungguh dunia,pusing2 alik2 jumpa kawan lama...

Aah betul..itu kak wahee kami panggil..syafa nie junior kak wahee di jepun nie..'junior tarbiyah'..hehe...
tapi syafa tak amik farmasi akak..amik engineering jer;)

najihatussolehah said...

owh..2 la kan,kcik ja dunia...wah..best la kat sna..