Wednesday, November 23, 2011

ujian itu perlu untuk dekat dengan Tuhanku

Bismillahirahmanirahim...
In the name of Allah, Most Gracious Most Merciful..


Ya Allah,aku merindui sujud dan tangis ketika menghadapmu..
bukan bermaksud aku terus dalam kesedihan tanpa mengenal erti gembira

tetapi kerana aku mula rasa jumlah gembira itu terletak pada bilangan titis air mata untukMu.

Ya Allah,sungguh jika aku mampu melakukan kerja-kerja sambil menangis

aku benar-benar berharap sedemikian supaya hati tidak terjarak dariMu walau seinci
aku benar-benar berharap jika Engkau berdiri disebelahku setiap masa tidak jauh walau sedetik


Ya Allah,dari sujud ke sujud wujud pelbagai macam rasa malu untuk aku memandangMu
sehingga malu itu sendiri malu dengan diriku untuk membawa aku mencium bumi menghadapMu.

........speechless.......tiada kata bisa melambangkan rasa rindu bertemu Ilahi.
cuma seperti pasti,ujian bertubi-tubi itu perlu untuk dekat dengan Tuhanku.



Islam tidak memerlukan aku dalam hidup ini tetapi aku yang perlukan islam.
Seakan yakin, dimana Allah meletakkan aku, disitulah tempat terbaik untukku.
Sebenarnya tempat perjuangan itu juga tidak memerlukan aku tetapi aku yang memerlukannya untuk tarbiyah diri. 
Yakinlah wahai jiwa yang lemah..dimana pun kita berada itulah yang terbaik. 

2 comments:

finn asri said...

aduhai syafa....watashi sensei jyanai yo..yomainaide yo~ onegaiii~

btw, nice sharing.... syafa ada bakat buat puisi or poem kann.. romantik and menyentuh dalam jiwa,sugoi! (:

Syafa Mohamed said...

fin....nanka..fin sensei wo yamanai to,chotto warui kanjiteru kara..saaa, fin sensei no okagede,atashi no blog wa ko iu fuu ni natta yo;)

hontouni arigatou^^


Allah...syafa tak reti fin..menulis sedikit apa yang dapat dirasa tapi kadang^kadang hilang kata untuk menggambarkan rasa...;)