Sunday, April 3, 2011

poor my little cutie kitten...

my little kitten...selamat jalan

sabtu lepas, kalut-kalut ngah kemas baju nk pergi temerloh
tetiba mama jerit dengan kuatnya
adik!!!anak kucing lemas...waaaaaa
serius terkejut dengar mama jerit
haisssshhhh=.="


so laju-laju naik atas, kononnya nk tinjau keadaan
mencari mangsa lemas itu...
dan pap!detected!!!!
okey dah nampak keadaan anak kucing tue

    

dgn pantas nyer syafa bertindak pergila nak selamatkan anak kucing
syafa bawak 1 kain lampin ank buah syafa punyer
dgn pakai selipar pun terbalik nyer...
*tapi at least sedar jugak bila nak buang selipar tue*
bergegas la nak angkat anak kucing
tapi errrrrrrr..............subhanallah!!!!

keadaan anak kucing syafa sangat2 memilukan




tengokla...keadaan dia yang nazak selepas di angkat dr longkang
dia bernafas tersekat-sekat
leher dia memanjang
and paling tak boleh terima sekali...
mata!!!mata dia dah buat kot....
dah xdek anak mata lagi, sebaliknya selaput putih jer

waaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......syg kucing baru lahir nie
sebab dia comel, satu-satunya kucing baru yg kuning
dia jer lain dari yang lain
tapi malangnya...umur dia tak panjang
*sesungguhnya Allah Maha Kuasa*

sebagai peringatan buat diri...renungkan ayat ini

'Dan setiap umat mempunyai ajal (batas waktu). Apabila ajalnya telah tiba, mereka tidak dapat meminta penundaan atau percepatan sesaat pun.'
(al-Araf:34)

sama-sama kita manfaatkan masa sebaiknya...insyaAllah,yosh:)


8 comments:

Anonymous said...

as salam
cian nye kitten nie..urm btw thaank selamat kn die..

from snoopy

Raji berkata said...

kesiannya kucin tuh o.O
zannen.. xpe kita selamatkan dia pun dh dpt pahala inshaAllah ^^
ap2 yg blaku semuanya ketentuan Allah

ruQ said...

syafa! kte paham perasaan tu. kucing2 yg ade kt blog kte tu..sebenanye sume dah xde..T.T
3 hilang..yg laen tepakse letak kt berek kedai sbb jiran2 bising..padahal kucing tu x berak merata pon! :'(

s.h.s said...

innalillah :')

Iskandar Shah said...

sedey la kucing tuh~
waaaaaa~!!

[blog berwajah baru la]

SYAFA MOHAMED said...

snoopy:huhu...same2..kucing syafa,haruslah..:)

shs:erm,bagila kiter kucg baru..hihihi

ruQ:fa,erm...sedih3...mekasih memahami..waaaa...
btw,kesiannya kucg..nape buang..semua comel laaaa...

raji:ayat raji cam ayat mama...xpe,dpt pahala..:)

skandal:kucing tue xsedey la skandal...syafa yg sedey dia cm gitu..:(hurm....

nuruzuaz said...

syafa.... meooww tu.... huhu...T_T

My SElf (hanif) said...

sempat lagi dia ambik gambar???hahhhaha
kala la ade org kemalangan depan dia,ape la ek yg dia akan bua dulu???tgkap gmbar dulu kot..hahha
sy pun ade gak kematian anak kucing baru2 ni..huhu...sebab kematian ialah pembnuhan tanpa niat oleh ayah saya....huhuhhu.....sabar je la syafa ek..